

Napisz z nami film pełnometrażowy – od pomysłu do scenariusza
Scenariusz
Gotowy scenariusz filmu pełnometrażowego
180 godzin zajęć
9 weekendowych zjazdów
Debiut
Bahama Films zgłosi wybrany scenariusz do PISF w ramach programu „Debiuty”
Od 2010 roku w Bahama Films organizowaliśmy warsztaty „Pełny metraż”, które w
każdej edycji cieszyły się dużym zainteresowaniem. Rosnący poziom tekstów,
oczekiwania kursantów i fakt, że Bahama Films poza rozwijaniem scenariuszy
zaangażowało się również intensywnie w produkcję filmową sprawiły, że
postanowiliśmy rozszerzyć naszą dotychczasową ofertę i skierować ją zarówno do
absolwentów naszych warsztatów podstawowych, jak i do wszystkich, którzy mają
już pewne doświadczenie filmowe, ale wciąż są przed pełnometrażowym debiutem.
Zapraszamy również osoby, które ukończyły już warsztaty „Pełny metraż” i chciałyby
pracować od początku nad innym scenariuszem.


Jak wyglądają warsztaty?
Intensywne warsztaty odbędą się w formie dwudniowych, weekendowych zjazdów raz w miesiącu. Łącznie potrwają 9 miesięcy i podzielone będą na 3 części – „semestry”, podczas których uczestnicy będą pracować nad swoimi tekstami od synopsisu do scenariusza gotowego do przedstawienia producentom.
Każdy zjazd będzie składał się z części teoretycznej oraz praktycznej. Kładziemy nacisk na rozwój projektu, dlatego w części praktycznej prowadzący będą analizować prace uczestników wspólnie z całą grupą. Część teoretyczna obejmie różne zagadnienia związane z pisaniem scenariusza filmu pełnometrażowego (i znacznie poszerzy tematykę znaną już absolwentom naszego „Scenariopisarstwa w praktyce”). Istotną częścią warsztatów będzie też analiza już zrealizowanych filmów i scenariuszy (z udziałem prowadzących i/lub zaproszonego gościa specjalnego).
W trzecim semestrze każdy z prowadzących otacza szczególną opieką część grupy (decyzję o przydziale kursantów do grup podejmują wspólnie prowadzący). Liderzy grup będą prowadzili swoich kursantów dalej, aż do gotowego scenariusza.
Nasi absolwenci
- debiutowali na wielkim i małym ekranie oraz w innych mediach (filmy, seriale, audicseriale i słuchowiska, gry);
- dostali się na wymarzone studia filmowe w Polsce i zagranicą;
- prezentowali swoje projekty na międzynarodowych pitchingach w ramach festiwali filmowych (m.in. w Cannes, Monachium, Rzymie, Lille, Tallinie i Odessie);
- współpracują z organizacjami takimi jak TVP, TVN, Polsat, Netflix, Viaplay, Canal+, TVP, TVN, Polsat, TV4, Nowa TV, UW, UJ;
- są nominowani i nagradzani w konkursie Script Pro, Script Wars oraz innych konkursach scenariuszowych;
- w 2021 roku absolwent naszych warsztatów otrzymał nagrodę za scenariusz w Gdyni;
- w 2015 roku absolwent naszych warsztatów został nominowany do Oscara.

Opinie naszych kursantów
REKRUTACJA
- DNI OTWARTE (dla wszystkich zainteresowanych): We wrześniu odbędą się „dni otwarte” w dwóch terminach (zostaną podane w mailach do zapisanych osób). Prowadzący kurs spotkają się z kandydatami i porozmawiają na temat jednostronicowych opisów pomysłów (max. 1800 znaków ze spacjami). Rozmowa może mieć formę stacjonarną lub online. Zapisy na dzień otwarty są bezpłatne, wystarczy wysłać maila na adres kontakt@bahamafilms.pl.
- Aplikacja: żeby wziąć udział w warsztatach, należy wypełnić formularz, do którego należy dołączyć dwa załączniki: - filmik z autoprezentacją (ok. 1 min) lub list motywacyjny, który odpowie na pytanie: „Kim jestem i dlaczego chcę debiutować?”; - synopsis scenariusza filmu pełnometrażowego (max. 5200 znaków ze spacjami).
-
Aplikacje można składać do 15.10.2025.
Ogłoszenie wyników rekrutacji – 17.10.2025 w indywidualnym mailingu.
Prowadzący i goście:

Sławomir Łonisk
Scenarzysta, producent kreatywny i script doctor. Absolwent Wajda School (program SCRIPT), Szkoły Mistrzów – studiów podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim z zakresu creative writing oraz kursu pisania seriali premium z Maciejem Kubickim. Filmowiec i filozof z wykształcenia. Pisał seriale – m.in. Blondynka (TVP1) i Brokat (NETFLIX). Obecnie rozwija projekty filmowe jako producent kreatywny i opiekun artystyczny filmów fabularnych i dokumentalnych, w tym: Pod szarym niebem, scen. i reż. Mara Tamkovich (premiera 2024Tribeca Festival, nagroda za debiut lub drugi film na 49. FPFF w Gdyni, Wielki Jantar na Festiwalu Młodzi i Film 2025 ), Bloodline, scen. i reż. Wojciech Węglarz (premiera IDFA Festival 2024, nagroda za reżyserię na KFF 2025 ), Miłe Kobiety scen. i reż. Maria Wojtyszko i Jakub Krofta. Członek SFP oraz członek założyciel Gildii Scenarzystów Polskich.

Maria Wojtyszko
Scenarzystka, dramatopisarka i reżyserka. Studiowała kulturoznawstwo na Uniwersytecie Warszawskim, scenariopisartwo w łódzkiej filmówce i reżyserię fabularną w Mistrzowskiej Szkole Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy. Ukończyła też Szkołę Dramatu przy warszawskim teatrze Laboratorium, gdzie wraz z innymi dramatopisarzami współtworzyła Kabaret Na Koniec Świata. Ma w dorobku scenariusze wielu seriali telewizyjnych (między innymi „Przystań”, „Doręczyciel”, „Bez Tajemnic”) i kilka filmów krótkometrażowych. Obecnie przygotowuje debiut fabularny „Miłe Kobiety”.
Jest autorką sztuk dla dorosłych i dla dzieci. Jej dramaty wystawiane były w Polsce, Niemczech, Czechach, Austrii, Finlandii, na Słowacji i na Węgrzech. Za tekst „Macica” otrzymała nagrodę w konkursie Teatru Starego i Miesięcznika „Dialog”. Dramat „Pierwszy człowiek świata” zwyciężył w konkursie organizowanym przez Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu. Spektakl na podstawie jej sztuki „Sam, czyli przygotowanie do życia w rodzinie” zdobył Grand Prix XX Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. W tym samym konkursie dwa lata później sztuka „Piekło-Niebo” została nagrodzona jako najlepszy tekst dramatyczny sezonu. Dramat znalazł się również w finale Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej jako pierwsza w historii tego konkursu sztuka la dzieci. Do finału tej nagrody trafiła również jej sztuka dla dorosłych „Pierwsze Razy”. W lutym 2025 roku „Piekło-Niebo” miało premierę w Teatrze Narodowym w Warszawie.

Michał A. Zieliński
Napisał scenariusz do „Kosa” w reż. Pawła Maślony. Film zdobył m.in. Złote Lwy na Festiwalu w Gdyni, a autor Orła 2024 od Polskiej Akademii Filmowej i nagrodę Script Fiesta 2025. Aktualnie adaptuje na ekran „Morfinę” Szczepana Twardocha, pracuje nad serialem oraz jako scenarzysta fabuły gry komputerowej w start-upie Zakazane Studio. Próbuje ujeździć AI do wspomagania pracy kreatywnej, zanim ona ujeździ nas. I czasem dzieli się tą wiedzą publicznie (Gdyńska Szkoła Filmowa, StoryLab.pro). Kiedyś dziennikarz i redaktor od biznesu, technologii i polityki.

Joanna Kozłowska
Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim (specjalizacja edytorsko-wydawnicza i „filologia dla mediów”). Od 2007 roku pracowała jako redaktorka i specjalistka ds. promocji w branży wydawniczej. Po ukończeniu warsztatów scenariopisarskich w Bahama Films zajęła się pisaniem scenariuszy na pełen etat. Jako scenarzystka i headwriterka pracowała zarówno dla polskich, jak i zagranicznych producentów, telewizji i platform streamingowych.
W 2018 roku jej scenariusz „Boscy szaleńcy”, otrzymał nagrodę specjalną Canal+ w konkursie Script Pro. Jest współautorką seriali m.in. „Wotum nieufności”, „Sortownia” i „Morderczynie” oraz filmu „Święta inaczej”. Członkini Gildii Scenarzystów Polskich, nominowana do nagrody GSP za scenariusz serialu „Morderczynie”. W 2024 roku jej scenariusz „Kochany Tato” otrzymał dofinansowanie z PISF. Obecnie w Bahama Films odpowiada za kwestie literackie i konsultacje scenariuszowe.

Maciej Marczewski
Magister sztuki po Akademii Teatralnej w Warszawie, absolwent kursów Studio Prób oraz Ekran+ w Szkole Wajdy. Od 2014 roku wykładowca na kursie scenariuszowym SCRIPT w Szkole Wajdy. Koordynator i wykładowca kursu Online Kamera w Szkole Wajdy od 2016 roku.
Jego filmy krótkometrażowe były pokazywane na wielu festiwalach filmowych w Polsce i na świecie. Za film „Gry” został nagrodzony za najlepszą reżyserię na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym „La Cabina” w Walencji, a za swój najnowszy film „Moja trumna” otrzymał nagrodę na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Grand OFF, również za najlepszą reżyserię.

Mara Tamkovich
Mara Tamkovich jest polsko-białoruską reżyserką i scenarzystką. Studiowała dziennikarstwo na Uniwersytecie Warszawskim, reżyserię filmową w Warszawskiej Szkole Filmowej i w Szkole Wajdy. Przez prawie dziesięć lat pracowała jako dziennikarka dla niezależnej białoruskiej telewizji i radia nadających z Polski.
Jako filmowczyni Mara koncentruje się zaangażowanych społecznie, głęboko związanych z rzeczywistością tematach. Jej filmy krótkometrażowe były pokazywane na wielu festiwalach w Polsce i za granicą, otrzymując nagrody m.in. na 58. MFF w Chicago, 47. MFF w Gdyni, MFF w Mińsku, FEST – New Directors | New Films Festival, Linz ISFF i innych. Jej pełnometrażowy debiut fabularny Pod szarym niebem miał światową premierę w konkursie Tribeca Festival, dostał nagrodę za Najlepszy Debiut podczas Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni oraz wygrał Festiwal Młodzi i Film w Koszalinie. Mara jest członkinią Gildii Reżyserów Polskich oraz Białoruskiej Niezależnej Akademii Filmowej.
Terminy zajęć
Pierwsze zajęcia: 25-26.10.2025 (sobota 10-20 i niedziela 9-19)
22-23.11.2025, 13-14.12.2026, 17-18.01.2026, 7-8.02.2026, 14-15.03.2026, 11-12.04.2026, 9-10.05.2026, 20-21.06.2026
Miejsce zajęć
Kurs na debiut
Warsztaty Bahama Films
15 500 zł
- płatności można dokonać w całości (zniżka 500 zł) lub w trzech równych ratach
- 180 godzin zajęć w grupie do 10 osób
- script-doctoring własnego scenariusza
- konsultacje online
- dostęp do bazy scenarzystów BAHAMA FILMS i otrzymywania płatnych zleceń na napisanie scenariuszy filmowych, serialowych i reklamowych
- autor wybranego scenariusza podpisze osobną umowę z Bahama Films, a jego tekst zostanie zgłoszony do PISF w ramach priorytetu „Debiuty” w 2026 roku
Wypełnij formularz zgłoszeniowy
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest BAHAMA FILMS, Wiktor Piątkowski, ul. Puławska 61, 02-595 Warszawa. Przetwarzamy Pani/Pana dane wyłącznie w celu rekrutacji na warsztaty, a w przypadku wyrażenia dodatkowej zgody na otrzymywanie oferty Bahama Films, dane przetwarzane są również w celach marketingowych. Pani/Pana dane będą przetwarzane nie dłużej, niż jest to konieczne do komunikacji z uczestnikami warsztatów, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń. Podanie przez Panią/Pana danych jest dobrowolne, ale konieczne do rekrutacji na warsztaty. Ma Pani/Pan prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.