Gotowe portfolio
35 godzin zajęć
Intensywna formuła nauki 7×5 godzin
Kameralne grupy
Małe grupy warsztatowe po 6-10 osób
Scenariopisarstwo w praktyce
„Scenariopisarstwo w praktyce” to nasze warsztaty podstawowe. Zdobędziesz na nich niezbędne umiejętności oraz napiszesz scenariusz filmu krótkometrażowego pod okiem doświadczonego mentora. W zajęciach mogą brać udział zarówno osoby początkujące, jak i twórcy, którzy mieli już do czynienia ze scenariopisarstwem.
Jak wyglądają warsztaty?
Intensywna formuła warsztatów zakłada 7 spotkań po 5 godzin zegarowych. Uczestnicy będą pracować nad własnymi tekstami, począwszy od wyboru tematu i stworzenia charakterystyk bohaterów, aż po pisanie dialogów. W trakcie każdego spotkania prowadzący wraz z uczestnikami szczegółowo omawiają projekty wszystkich kursantów.
Dużą wagę przywiązujemy również do tego, co dalej. Nasi kursanci poznają tajniki rynku filmowego i najnowsze trendy w branży, dowiedzą się na jakie scenariusze jest największy popyt w Polsce i za granicą oraz gdzie należy zgłosić się z gotowym materiałem, żeby scenariusz miał szansę na realizację. Uczą się też pitchingu, czyli profesjonalnego sposobu prezentacji własnego projektu filmowego przed reżyserem lub producentem.
Wraz z ukończeniem zajęć każdy uczestnik posiada podstawowy warsztat scenarzysty, umożliwiający napisanie krótkiego scenariusza filmowego oraz stanowiący punkt wyjścia do dalszego rozwoju twórczego (w tym do aplikowania do szkół filmowych). Ponadto, wszystkie scenariusze wezmą udział w konkursie scenariuszowym dla naszych absolwentów.
Ukończenie warsztatów „Scenariopisarstwo w praktyce” uprawnia naszych absolwentów do udziału w warsztatach kontynuacyjnych i zajęciach tematycznych organizowanych przez Bahama Films.
Nasi absolwenci
- dostali się na wymarzone studia filmowe w Polsce i zagranicą;
- prezentowali swoje projekty na międzynarodowych pitchingach w ramach festiwali filmowych (m.in. w Cannes, Monachium, Rzymie, Lille, Tallinie i Odessie);
- współpracują z organizacjami takimi jak TVP, TVN, Polsat, Netflix, Viaplay, Canal+, TVP, TVN, Polsat, TV4, Nowa TV, UW, UJ;
- są nominowani i nagradzani w konkursie Script Pro, Script Wars oraz innych konkursach scenariuszowych;
- w 2021 roku absolwent naszych warsztatów otrzymał nagrodę za scenariusz w Gdyni;
- w 2015 roku absolwent naszych warsztatów został nominowany do Oscara.
Opinie naszych kursantów
Plan zajęć
- Wstęp, zapoznanie, pomysł, IP, logline, omówienie wstępnych pomysłów kursantów. Praca domowa – tytuł, logline, tagline
- Omówienie prac domowych, bohater i struktura. Praca domowa – charakterystyka bohatera/ów, synopsis, treatment.
- Omówienie prac domowych, analiza filmów. Praca domowa – one-pager.
- Omówienie prac domowych, scena, sekwencja, początek i koniec filmu, drabinka. Praca domowa – drabinka.
- Omówienie prac domowych, analiza filmów. Praca domowa – 3 strony scenariusza.
- Omówienie prac domowych, format, temat, przesłanie, gatunek, dialog, pitching. Praca domowa – scenariusz i przygotowanie pitchingu.
- Omówienie prac domowych. Pitching i wręczenie dyplomów, a po wszystkim wspólne świętowanie.
Prowadzący
Wiktor Piątkowski
Scenarzysta, producent, wykładowca akademicki, założyciel i prezes BAHAMA FILMS
Doktor nauk ekonomicznych, absolwent SGH i Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył Studium Scenariuszowe na Wydziale Reżyserii Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi. Skończył także podyplomową produkcję filmową i telewizyjną w Warszawskiej Szkole Filmowej. Absolwent Laboratorium Scenariuszowego w Studiu Munka (edycja 2008 r.). Uczestnik międzynarodowych wykładów i seminariów scenariopisarskich m.in. prowadzonych przez Syda Fielda, Johna Truby’ego, Roberta McKee, Lindę Seger, Dova Simensa, Jamesa Ragana, Robina Mukherjee. Studiował również w Deutsche Film- und Fernsehakademie Berlin, London Film School oraz uczestniczył w podyplomowych programach dla scenarzystów i producentów telewizyjnych: Serial Eyes, European TV Drama Series Lab, European Showrunner Programme, Racconti i Berlinale Talents. Pracował m.in. z Jamesem V. Hartem („Dracula”, „Hook”, „Kontakt”) czy Grahamem Yostem („Speed”, „Justified”, „The Americans”). Członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Koła Scenarzystów i Gildii Scenarzystów.
Wiktor Piątkowski jest m.in. współautorem scenariusza do filmu promującego Polskę na EXPO 2008; pomysłodawcą, autorem koncepcji i współscenarzystą serialu „Wataha” (HBO); głównym scenarzystą seriali „Morderczynie” (Viaplay), Sortownia (Canal+ i Polsat), „Wotum nieufności” (Polsat); pomysłodawcą i scenarzystą międzynarodowego sitcomu „Just Push Abuba” (ZDF) oraz scenarzystą filmów „Miłość do kwadratu” (Netflix), „Parada serc” (Netflix), „Święta inaczej” (Monolith). Od ponad 10 lat pracuje jako producent, scenarzysta lub headwriter (ponad 1.000 odcinków seriali wyemitowanych m.in. przez TVP, TVN i Polsat) oraz współpracuje z największymi producentami z Niemiec, Włoch, Francji, Austrii i Danii (m.in. Studio Hamburg, H&V Entertainment, Endemol Shine Italy, Palomar, Satel Film, Bon Voyage, Tellux). Współzałożyciel Fundacji Promocji Kultury „Urwany Film”.
Krzysztof Maćkowski
Scenarzysta, reżyser, prozaik, reporter, wykładowca scenariopisarstwa w Bahama Films, założyciel Fundacji Promocji Kultury „Urwany Film”.
Reżyser i scenarzysta filmów dokumentalnych: „Vater” (Nagroda Specjalna Dyrektora Artystycznego Festiwalu Form Dokumentalnych NURT) i „Trzej przyjaciele z boiska”. Pomysłodawca i scenarzysta m.in. serialu „Wataha” (HBO). Autor powieści „Raport Badeni” (Wydawnictwo Znak) oraz „Bardzo wielkie pojednanie” (Papierowy Motyl). Autor (wspólnie z Januszem Miką) zbioru rozmów „Wojna Trakla”, „Horyzonty Trakla”, „Pretekst Trakla”.
Autor reportaży z Polski, Albanii, Bośni i Hercegowiny, Ukrainy, Turcji, Egiptu, Gwatemali, Meksyku, Peru, Boliwii, Indii, Nepalu i Tybetu, a także współautor praktycznego bedekera „Grodno. Miasto nad Niemnem” (Wydawnictwo Bezdroża). Kibic futbolowy. Biega maratony.
Terminy zajęć
Scenariopisarstwo w praktyce 1. (SP1)
Sobota g. 9.00-14.00. Pierwsze zajęcia: 5.10.2024
Terminy kolejnych zajęć: 12.10, 26.10, 23.11, 7.12, 14.12, 11.01.2025
Miejsce zajęć: Warszawa (ul. Puławska 61)
Scenariopisarstwo w praktyce 2. (SP2)
Sobota g. 15.00-20.00. Pierwsze zajęcia: 5.10.2024
Terminy kolejnych zajęć: 12.10, 26.10, 23.11, 7.12, 14.12, 11.01.2025
Miejsce zajęć: Warszawa (ul. Puławska 61)
Scenariopisarstwo w praktyce 3. (SP3)
Sobota g. 9.00-14.00 lub 15.00-20.00. Pierwsze zajęcia: 5.10.2024
Terminy kolejnych zajęć: 12.10, 26.10, 23.11, 7.12, 14.12, 11.01.2025
Miejsce zajęć: ONLINE (Zoom)
Miejsce zajęć
Scenariopisarstwo w praktyce
Warsztaty Bahama Films
4000 pln
Dla uczniów i studentów przed 26 rokiem życia – ZNIŻKA 10%.
Płatności można dokonywać w całości lub w dwóch równych ratach.
W przypadku dużej liczby zgłoszeń możliwe będzie wprowadzenie dodatkowej rekrutacji!
- 35 godzin zajęć w małych grupach (6-10 os.)
- konsultacje online
- script-doctoring własnego scenariusza
- wszystkie materiały do zajęć
- możliwość wzięcia udziału w konkursie scenariuszowym BAHAMA FILMS
- dostęp do bazy scenarzystów BAHAMA FILMS i otrzymywania płatnych zleceń na napisanie scenariuszy filmowych, serialowych i reklamowych
Wypełnij formularz zgłoszeniowy
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest BAHAMA FILMS, Wiktor Piątkowski, ul. Puławska 61, 02-595 Warszawa. Przetwarzamy Pani/Pana dane wyłącznie w celu rekrutacji na warsztaty, a w przypadku wyrażenia dodatkowej zgody na otrzymywanie oferty Bahama Films, dane przetwarzane są również w celach marketingowych. Pani/Pana dane będą przetwarzane nie dłużej, niż jest to konieczne do komunikacji z uczestnikami warsztatów, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń. Podanie przez Panią/Pana danych jest dobrowolne, ale konieczne do rekrutacji na warsztaty. Ma Pani/Pan prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.